Spreker en consultant over klantgerichtheid
en motivatie

Bedenker van het 
Motivatie Canvas

Mensen zeggen wat ze denken, maar doen wat ze voelen

Jan van der Spoel werkte ruim 25 jaar als conceptontwerper en strateeg in de corporate communicatiewereld. Hier ontwikkelde hij verschillende slimme modellen om menselijke drijfveren beter te begrijpen en er concrete acties aan te kunnen verbinden. 

 

“Ik wil de kloof overbruggen tussen de wereld van logica & technologie
en intuïtief gedrag

Jan inspireert zijn publiek en geeft inzicht en handvatten hoe je een organisatie klantgerichter kunt maken, bedrijfscultuur kunt beïnvloeden, innovatie vanzelfsprekender kunt maken en hoe je de klant van morgen aan je kunt binden.  

 

Als ervaren spreker heeft Jan een prettige energieke stijl en een natuurlijke flair op het podium. Elke keynote wordt aangepast aan jouw branche, evenement, onderwerp en/of publiek.  

Jan is te boeken

• Als keynote spreker

• Als dagvoorzitter 

• Voor breakout sessies

• Voor workshops en of masterclasses
 

Mogelijke onderwerpen

• Hoe win je de klant van morgen? 

• Klantgerichtheid in contactcenters

• Motivatiecanvas:     
    - Wat motiveert leiders?
    - Wat motiveert jouw klant?
    - Wat motiveert ________?

 

Expertise

• Customer Understanding, & Personas 

• Customer Experience

• Customer Service

• Branding & marketing

• Design thinking

“Wie wil er nou niet weten hoe je goéd in kaart kunt brengen wat je klant beweegt? Zodat je daarnaar kunt handelen? Jan heeft daar niet alleen een geweldig handige methodiek voor ontwikkeld. Hij weet zijn inzichten ook nog eens helder, prettig en gepassioneerd over het voetlicht te brengen. Een kadootje voor elk publiek dat op zoek is naar manieren om nóg beter te kunnen inspelen op de wensen van zijn klant.’

– Gerben van Driel.

Presentatie- en mediatrainer | Programmamaker RTL Z

“Jan neemt je op een bevlogen wijze mee in de blackbox van ons brein. Hij vertelt op beeldende wijze hoe ons brein werkt. Maar daar blijft het niet bij! Hij geeft je praktische handvatten om beter te weten wat je klant, collega en zelfs je partner nou echt wil.”

– Serge van Rooij.

Sprekerscoach | TEDx coach | Partner Bex Impact Academy

Ervaringen en aanbevelingen

Ervaringen

,,

Ik heb de Workshop Persona Maken en Toepassen gevolgd bij Persona Academy. In deze workshop krijg je praktische tools mee om zelf op een gestructureerde en opbouwende manier Persona’s te ontwikkelen. 

Jan van der Spoel neemt je stap voor stap mee in dit proces en neemt tijdens de workshop op een prettige en ongedwongen manier de tijd om je hierbij te ondersteunen. Neem contact op met Jan of volg deze workshop om zelf direct aan de slag te gaan.

Ik vond het een erg prettige en leerzame workshop met Jan als goede begeleider! We waren een groep die wat meer zoekende was en daar is op dat moment ook de tijd voor genomen. Professioneel maatwerk. Hierdoor was er wat tijdnood aan het einde van de workshop maar het materiaal leent zich super om zelf mee aan de slag te gaan. Ik ging met een bak aan informatie en ideeën weer terug naar kantoor.

,,

,,

Ik ben een voorstander van het toepassen van modellen in praktisch toepasbare vorm. Jan doet dit op een aansprekende manier en maakt gebruik van een bijzondere mix van theorieën en eigen modellen. Vanuit de Maslow piramide toewerken naar een doelgroep, een concreet persoon. Een methode die tijd en aandacht vraagt, maar zeker tot gewenste resultaten zal leiden.

,,

Met alleen kennis van consumenten-behoeften kom je er niet als ondernemer. Dieper inzicht in de de ervaringen van consumenten in relatie tot de organisatie is nodig om het onderscheid te kunnen maken.
De Persona Academy heeft een systematische, logische, goed onderbouwde methode om deze te ontdekken.

 

Ed Peelen | Prof. dr.  Content Marketing

Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam  >