Trainingen en consultancy

 

Menselijke eigenschappen en gedrag zijn de basis van alles wat we doen: de keuzes die je maakt als leider, de manier waarop je je organisatie inricht, hoe je medewerkers prettiger laat samenwerken en hoe je de klant aanspreekt. Met de trainingen van Jan doe je slimme inzichten op die je kunt toepassen in je organisatie of eigen gedrag. 

Persona Academy

In 2015 richtte Jan de Persona Academy op. De Persona Academy geeft trainingen aan bedrijven om het gedrag van hun (potentiële) klanten beter te begrijpen. In deze trainingen leert Jan specifieke behoeften van klanten te herkennen met behulp van persona-modellen. Een persona is een gedetailleerde beschrijving van een voorbeeldklant die een specifieke doelgroep vertegenwoordigt. De meest gebruikte persona's zijn buyer persona's voor klantprocessen en user persona’s  om gebruikerservaringen in webdesign en online marketing te optimaliseren. 

Trainingen

Hieronder vind je enkele trainingen van Jan:

Klantgerichte cultuurCompany MaslowWelke klant past het best? | Persona's Sentiment

 

Vliegwiel voor een klantgerichte cultuur

Hoe zichtbaar is de klant in jouw organisatie eigenlijk? 85% van alle medewerkers werkt voor de baas en niet voor de klant. Als het gemeenschappelijke doel duidelijk is voor iedereen, zullen medewerkers zich vanzelf klantgerichter gaan gedragen.

Vliegwiel voor klantgerichte cultuur
 

Company Maslow 

De Company Maslow is een eenvoudige maar effectieve methode om de structuur en samenhang van je organisatie in beeld te krijgen. Het gaat daarbij om de onderdelen Producten, Service, Relaties, Organisatievorm en Visie. Wanneer je deze onderwerpen in de juiste volgorde bij elkaar zet, ontstaat een zeer goed beeld van je bedrijf of organisatie. Maar ook waar zaken beter op elkaar moeten aansluiten. 
De Company Maslow is een compacte methode voor bestuurders en management. Snel inzichtelijk en concreet. 

 

Product-markt fit. Less is more.  

Je kunt niet relevant zijn voor iedereen. Welke producten passen het best bij welke klanten? Hoe maak je hier concrete keuzes in en bepaal je waar je de nadruk op legt? In deze korte sessie kom je tot verrassende vanzelfsprekende keuzes.  Voor bestuurders en management.

 

True Persona's 

Een persona is een gedetailleerde beschrijving van een voorbeeldklant die een specifieke doelgroep vertegenwoordigt. De meest gebruikte persona's zijn buyer persona's voor klantprocessen en user persona’s om gebruikerservaringen in webdesign en online marketing te optimaliseren. De Persona Academy heeft de afgelopen jaren een aanpak ontwikkeld die door experts als zeer grondig en doordacht wordt ervaren. 

 

Sentiment dashboard

Op dit moment werken we aan een Sentiment Dashboard. In de loop van 2018 komen we op de markt met een zelf ontwikkelde app. Hiermee is het mogelijk om het sentiment van klanten, medewerkers of leiders te meten. Houd deze website in de gaten voor updates.